Home » Harry Potter and The Philosopher’s Stone MinaLima editie review

Harry Potter and The Philosopher’s Stone MinaLima editie review

Harry Potter and The Philosopher stone Minalima

Nooit gedacht dat ik nog eens een boekrecensie zou schrijven, maar voor de Harry Potter reeks maak ik graag een uitzondering. Zeker als het gaat om de MinaLima editie van Harry Potter and The Philosopher’s Stone. Het zal dan ook geen boekenrecensie zijn die ingaat op de plot van het boek, want het verhaal kennen we allemaal wel, denk ik zo. En alhoewel er in de Wizarding World een hoop onverklaarbare dingen gebeuren, is het plot door de jaren heen niet ineens op magische wijze veranderd.

Lily en James Potter gaan nog steeds dood en Harry groeit nog steeds op bij de Duffelingen waar hij slaapt in de bezemkast. Op zijn elfde krijgt Harry, elke keer weer als ik het boek lees, zijn toelatingsbrief voor Zweinstein Hogeschool voor Hekserij en Hocuspocus en aan het einde van het schooljaar moet hij het nog steeds opnemen tegen heer Vold… ik bedoel… Hij-die-niet-genoemd-mag-worden. Daar is niets aan veranderd, dus daar gaan we het verder ook niet te lang over hebben. Waar we het wel over gaan hebben, is de prachtige vormgeving van dit boek. Want naast deze werkelijk waar schitterende cover (heb je het prachtige goudfolie gezien? Daar is mijn inner-niffler weer!) heeft dit boek ook een betoverende binnenkant. Ik geef je een kleine sneakpeek!

O, een kleine disclaimer voor alle Nifflers onder ons…

O, nog even een kleine disclaimer voordat we verdergaan… ik kan niet aansprakelijk worden gesteld als je na het lezen van deze review ineens een aantal galjoenen lichter bent. De foto’s in deze blogpost van dit boek hebben nou eenmaal een magische werking en zorgen bij velen voor gerinkel in de portemonnee. Dus voordat je verder scrolt… je bent gewaarschuwd…

Harry Potter books by Minalima

Harry Potter and The Philosopher’s Stone MinaLima editie

De naam MinaLima is afkomstig van de achternamen van Miraphora Mina en Eduardo Lima, de graphic designers van Harry Potter en de Wizarding World. Zij hebben het Harry Potter universum vormgegeven. Van labels voor Sneeps toverdranken tot schoolboeken en van identiteitskaarten voor het Ministerie van Toverkunst tot magische beesten. Het brein achter al deze props en attributen zijn dus Miraphora en Eduardo.

MinaLima geeft de Harry Potter boekenreeks opnieuw uit in geillustreerde vorm. Het boek heeft meer dan 150 illustraties en maar liefst acht interactieve pagina’s. Dit houdt in dat er illustraties in zitten waarbij je dingen kunt uitklappen of bewegen zoals de ogen van de dikke dame in de foto hieronder.

Voor degene die het boek nog niet in hun bezit hebben zal ik de magie niet bederven. De interactieve pagina’s zijn het leukste als je ze nog niet gezien hebt. Maar ik zal wel een paar andere geillustreerde pagina’s met je delen!

De binnenkant van dit boek is buitengewoon prachtig. Ze hebben de magie van het verhaal echt tot leven gebracht. Het boek heeft een super luxe uitstraling en is echt een pronkstuk tussen de andere boeken op de plank. De foliedruk op de cover en de rug van het boek is gewoonweg betoverend zo mooi! Daarnaast is het boek van mega goede kwaliteit. De cover heeft niet alleen goudfolie, maar er zit ook nog een soort structuurtje in alsof de cover is gemaakt van linnen of canvas of zo. En de pagina’s in het boek zijn ook gedrukt op mooi papier met een perkamentachtige uitstraling. Dat past helemaal bij de wereld en de magie van Harry Potter!

Harry Potter MinaLima boek

Book pages MinaLima

Gesigneerd exemplaar MinaLima Harry Potter and The Philosopher's Stone

Een gesigneerd exemplaar door Miraphora Mina en Eduardo Lima

Mijn exemplaar van Harry Potter and The Philosopher’s Stone MinaLima editie voelt heel speciaal. Mijn exemplaar is namelijk gesigneerd door niemand minder dan Miraphora Mina en Eduardo Lima! Ik ben er dan ook heel erg zuinig op en vond het zelfs een beetje eng om foto’s van het boek te maken. Voor de gelegenheid heb ik zelfs een tweedehands mini opvouwbare fotostudio gekocht zodat ik hier mooie semi-professionele foto’s van kon maken. Ik wil immers wel dat de magie van dit boek op de foto’s net zo overkomt als in het echt. Nu weet ik niet zeker of ik daar helemaal in geslaagd ben, maar ik heb wel mijn best gedaan. Ik was wel een beetje bang om het boek te beschadigen. Ik heb namelijk geen toverspreuken om dingen ongedaan te maken of om dingen die per ongeluk kapot gaan weer heel te maken. Maar tegelijkertijd wil ik de magie van dit boek jullie niet ontnemen.

De boodschap die ik je wil meegeven is: wees er zuinig op. Je moet natuurlijk helemaal zelf weten hoe je met je boeken omgaat. Maar deze boeken zijn toch net iets kwetsbaarder dan normale boeken door alle loszittende, uitklapbare en beweegbare onderdelen. Dit betekent overigens natuurlijk niet dat je het boek nooit mag lezen, want dat zou ook een beetje zonde zijn! De MinaLima edities van de Harry Potter reeks zijn perfecte voorleesboeken. Ze zijn alleen wel Engelstalig. De boeken worden door MinaLima wel ook in andere talen uitgegeven, dus wie weet ooit ook in het Nederlands. Van de eerste twee delen Harry Potter and The Philosopher’s Stone en Harry Potter and The Chamber of Secrets is een uitgave van MinaLima. Naar verwachting komt het derde deel Harry Potter and The Prisoner of Azkaban MinaLima editie uit in oktober van dit jaar. Binnenkort lees je op mijn blog de review voor het tweede deel in deze reeks.

Koop dit boek MinaLima editie Harry Potter!

Mocht je het nog niet gemerkt hebben aan mijn lof voor dit boek en deze kunstenaars of moet ik zeggen tovenaars? Want dat is immers wel een beetje wat ze doen. De Harry Potter boeken MinaLima edities zijn een must-have voor elke Potterhead. En dat niet alleen, deze boeken zijn ook een fantastisch pronkstuk voor elke boekenwurm. Harry Potter is én zal voor altijd een legendarisch boek zijn dat de wereld op zijn kop zette. En alleen al daarom moet in eigenlijk elk huis dit boek te vinden zijn.

Je kunt het boek Harry Potter and The Philosopher’s Stone MinaLima editie gewoon bij Bol.com bestellen. Ik vind de MinaLima edities van de Harry Potter reeks bijzonder betaalbaar. Ondanks alle interactieve onderdelen en prachtige illustraties kost de MinaLima editie slechts enkele euro’s duurder dan de Nederlandse uitgave van Harry Potter en de Steen der Wijzen. Wil je ook een gesigneerd exemplaar? Bestel het boek dan via MinaLima.com. Houd hierbij wel rekening met de verzendkosten vanuit het buitenland en de inklaringskosten omdat het Verenigd Koninkrijk niet meer onder de EU valt.

En? Zijn er na het lezen van deze blogpost op magische wijze galjoenen van je bankrekening verdwenen? Dan zou ik het verwijten aan de Nargles.